آخرین اخبار
۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
ام جی HS با فناوری فضایی | معرفی خودرو ام جی HS با مشخصات فنی
بازدید:۲۳۳
ام‌جی در فستیوال سرعت گودوود امسال همراه با جشن صدمین سالگرد تأسیس خود، نسل جدید کراس‌اوور HS را رونمایی کرده است.
کد خبر : ۹۸۴۶۵

HS با دو پیشرانهٔ جدید به بازار عرضه خواهد شد که یکی از نسل تازهٔ موتورهای بنزینی و دیگری یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید است. هردو نسخه هم‌اکنون در بریتانیا قابل سفارش هستند. قیمت پایهٔ کراس‌اوور جدید ام‌جی از ۲۴,۹۹۵ پوند آغاز می‌شود که ۹۴۵ پوند گران‌تر از نسل قبلی است. تحویل نمونه‌های بنزینی از اواخر جولای و نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از اواخر سپتامبر شروع می‌شود.
HS جدید در طراحی هرچند برخی عناصر را همچنان از نسل قبلی قرض گرفته و جلوپنجرهٔ عریضی دارد که نسل جدید MG 3 را به یاد می‌آورد اما جزئیات جدید زیادی هم وجود دارد که نمایی متمایز به این کراس‌اوور کامپکت می‌بخشند. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به چراغ‌های عقب سراسری، چراغ‌های جلوی باریک و تزئینات کرومی فراوان اشاره کرد.
این ماشین با ۱,۸۹۰ میلی‌متر پهنا، ۱۴ میلی‌متر عریض‌تر از نسل قبلی است و ۳۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد تا حال و هوای اسپرت‌تری پیدا کند. همچنین به لطف افزایش ۴۵ میلی‌متری فاصلهٔ محوری، کابین خودرو هم حالا جادارتر شده است. شاسی‌بلند جدید ام‌جی با ۴,۶۷۰ میلی‌متر طول، از لحاظ اندازه بین تویوتا راوفور و هوندا CR-V قرار می‌گیرد.

پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ HS یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفرتاصد ۹.۴ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم امکان انتخاب از بین گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعته دوکلاچه وجود خواهد داشت.
نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اما از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی با ۱۴۲ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۶ اسب بخاری بهره می‌برد که خودرو را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. نکتهٔ مهم‌تر اما برد تمام الکتریکی ۱۲۰ کیلومتری این نسخه است که به لطف باطری ۲۴.۷ کیلووات ساعتی حاصل می‌شود.
نسل جدید HS در دو تیپ بنام‌های SE و تروفی ارائه می‌شود که هردو با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی قابل انتخاب خواهند بود. تیپ SE به‌صورت استاندارد با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه شارژر بی‌سیم گوشی و دوربین ۳۶۰ درجه ارائه می‌شود. به گفتهٔ ام‌جی، در داخل این خودرو کیفیت متریال هم بهبود پیدا کرده است.

نسخهٔ تروفی که ۲,۵۰۰ پوند گران‌تر است، از رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی برش الماسی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، تنظیم برقی شش جهتهٔ صندلی راننده، در صندوق برقی و سیستم صوتی با هشت بلندگو بهره می‌برد. ظرفیت صندوق بار این ماشین هم به ۵۰۷ لیتر رسیده که ۴۴ لیتر بیشتر از قبل است. نسل جدید HS با پنج رنگ بیرونی مختلف شامل مشکی، سفید، نقره‌ای، خاکستری و قرمز راهی بازار خواهد بود.

ام جی HS در بحث امکانات رفاهی و ایمنی با تیپ های مختلفی به بازارهای هدف صادر می شوند. آن طور که گفته می شود، HS با سطح امکانات به نسبت کامل به بازار ایران خواهد آمد. در نمونه فول آپشن MG HS امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی، دسته دنده الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، دنده پشت فرمان، جلو آمپر دیجیتال، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم، صندلی های برقی جلو، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، فناوری LED چراغ ها و… دیده می شود.

مشخصات فنی ام جی HS با نسخه موجود در کشورهای چین، اندونزی و تایلند یکسان است، بنابراین همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 160 اسب‌­بخار قدرت در زیر کاپوت قرار گرفته است، که خروجی را از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌­دهد.

ام جی HS پلاگین-هیبرید نیز 254 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد و می­‌تواند 51 کیلومتر مسافت را در حالت کاملاً برقی طی کند. البته همانطور که قبلا اشاره شد، این نسخه فعلا با همان ظاهر قبلی در بریتانیا حضور دارد.

ام جی HS مدل 2023 با قیمت پایه 23,495 پوند در بریتانیا عرضه شده، که تقریبا معادل با 29,233 دلار و کاملاً برابر با قیمت مدل قبلی است. انتظار می­‌رود که نسخه فرمان-راست از ام جی HS علاوه بر بریتانیا به استرالیا نیز صادر شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها